brev till mig själv, 13 år

jag läste lite gamla dagböcker, och tyckte fasligt synd om mig själv. tänkte därför skriva ner lite förmaningar och råd till lisa, 13 år.

lilla lisa,

jag skriver till dig för att du ska ta hand om dig lite bättre och för att det inte ska göra så ont, livet.
för det första ska du veta att det inte spelar så stor roll vad andra tycker. de flesta människor är i regel ganska harmlösa och enfaldiga. följaktligen är det inte så farligt att prata med dem heller. det är också okej att ha på sig kläder som ingen annan har, och gilla musik som ingen annan har hört talas om, eller åtminstonde inte pratar om. du behöver alltså inte gilla vare sig cannibal corpse eller vampyr-lookalike-kreationer, för som sagt, andra människor är oftast inget att hänga upp i julgranen direkt.
för det andra så kommer massor av killar kommer att bli kära i dig, och du kommer också bli kär, på riktigt, så småningom. men tänk på att man kan vara kär, det är en sak, och man kan längta efter ömhet och närhet och sex, och tycka att den skrikiga populära killen har fin mage, det är inte kärlek. glöm inte det, det är en viktig sak.
en annan sak är att mens inte är farligt eller pinsamt. (men glöm inte ta med dig tamponger första dagen i sjuan, det kan nämligen bli pinsamt.) bröst kommer du också att få, det lovar jag.
börja inte röka, det är inte häftigt nu, och det kommer inte bli häftigt senare. det kommer bli dyrt och sunkigt och svårt att sluta, och de små tiopackspaketen kommer sluta säljas.
du får heller inte tappa bort lp, r och k. dom kommer att fattas dig förr eller senare.
och fortsätt spela fiol, det är inte töntigt, det är häftigt, och du är duktig, och om du slutar så kommer du ångra dig.
ta hand om dig, puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0