sak jag har ångest över för tillfället;

för några dagar sen fick jag en kallelse till min läkare på psyk. det är flera månader sen jag träffade henne sist, förutom några sporadiska telefonsamtal. det är inte själva besöket hos henne som ger mig ångest, utan själva situationen jag satt mig i. jag har under flera år fått hundra sorters olika mediciner utskriva till mig, av hundra olika anledningar. för ett halvår sedan så slutade jag helt abrupt med allt (utom atarax). utan att trappa ner på det där sättet man ska, jag bara slutade. på det följde några veckor av illamående , yrsel, sömnlösa nätter, tvivelaktigt betende och konstant ångest. i stort sett allt det man kan vänta sig när man slutar så tvärt. inget av det här berättade jag för min läkare, inte ens att jag slutade. för grejen är att efter några år med hundra sådana mediciner så kände jag mig så vansinnigt avtrubbad. jag hade slutat skriva, slutat teckna, slutat fota, slutat spela fiol. slutat med allt jag tyckte om att göra, och allt jag kände mig någorlunda duktig på. vi pratade om det här några gånger, jag och min läkare, med resultatet att jag fick byta mediciner, eller fick höja dosen ännu ett snäpp. och det gott folk, det sög. jag hintade lite försiktigt att jag ville sluta, men fick svaret att det var för tidigt, att jag skulle bli samma trasiga vrak jag varit när vi först träffades, och visst hade jag gjort framsteg? visst kunde jag lova att fortsätta i minst ett år till? och eftersom jag en den fegaste jag vet när det gäller att konfronteras med saker och stå på mig så sa jag ja. sen slutade jag efter bara någon månad. detta måste jag berätta för henne nu, om några veckor. men eftersom jag, som tidigare nämnt, är den fegaste jag känner, så kommer jag kanske att bara avboka tiden.

till det ger jag er lite anders petersen att titta på, från boken 'Ingen har sett allt', som jag helt fräckt lagt upp utan något tillstånd, och ni får ursäkta den märkliga kvaliten på bilderna, det beror på att jag inte är riktigt vän med min scanner

Kommentarer
Postat av: jennifer,

verkligen igenkänningsfaktor här. i februari eller mars träffade jag min läkare senast. då hade han med en at-läkare under vårt samtal, som skulle lära sig hur saker & ting går till. min läkare frågade om jag behövde nya mediciner & jag svarade att jag gärna ville testa att sluta med de, att jag kände att det var dags. då hade jag inte tagit en tablett på fem månader. han sa nej, att jag gick igenom för mycket just nu & behövde allt stabilitet jag kunde få.

för att lösa det hela började jag med min medicin igen & jag känner ingen större skillnad. men jag vågade helt enkelt inte berätta. & jag hade inga extrema biverkningar som gjorde mig skada. men se till att ta itu med det, för det kan bara bli bättre på det viset.

& lycka till,

2009-07-23 @ 12:26:29
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0